ACR2017

About ACR

The mission of the Association for Consumer Research is to advance consumer research and facilitate the exchange of scholarly information among members of academia, industry, and government worldwide.

One of the key functions of ACR is to facilitate the growth and advancement of the field of consumer research. To this end, ACR hosts and supports a number of conferences as well as reviews and publishes scholarly research publications: ACR Asia-Pacific Conference,  ACR European Conference y ACR Latin American Conference.

This mission is reflected in the ACR logo   which symbolizes the three interest groups, the members of academia, industry, and government, whose scholarly exchange and collaboration reflect the essence of ACR. 
 
Beyond affirming ethical research conduct as a basic moral value, ACR recognizes the importance of ethics in the exchange of scholarly information and stands behind basic principles of research conduct; namely (a) honest design, analysis, reporting, and representation of research and (b) respect for others involved in the research process (e.g., coauthors, reviewers, respondents and readers).

La misión de la Association for Consumer Research, ACR es avanzar en la investigación de los consumidores y facilitar el intercambio de información científica, entre los miembros de la academia, la industria y el gobierno en todo el mundo.

Una de las funciones principales de la ACR es facilitar el crecimiento y progreso del campo de la investigación de los consumidores, por este motivo, acoge y apoya una serie de conferencias y publicaciones de investigación académicas a nivel mundial: ACR Asia-Pacific Conference, ACR European Conference y ACR Latin American Conference.

 

Lo anterior, se refleja en el logotipo de la ACR, el cual simboliza sus tres grupos de interés, la academia, la industria y el gobierno, cuyo intercambio académico y de colaboración reflejan la esencia de la Asociación.

Más allá de predicar la conducta ética en la investigación como un valor básico, la ACR reconoce la importancia de la ética en el intercambio de información académica y promueve los principios básicos de la conducta de investigación. Estos son: a) diseño honesto, análisis y presentación de los informes de la investigación y b) el respeto a otras personas involucradas en el proceso de investigación (por ejemplo, coautores, revisores, encuestados y lectores).

 

Pontificia Universidad Javeriana Cali

PUJ is a private Jesuit university founded in 1604 in Bogota, where it has its main campus. Cali’s Campus was founded in 1970 to serve the growing western Colombian region. PUJC serves approximately 7,000 students with about 320 full time professors. It has nineteen undergraduate programs and 23 graduate programs. PUJC’s Business School offers four undergraduate programs (business administration, accounting, economics, and international business) and four graduate programs (MBA, Executive MBA, Master in Finance, and Master in Marketing). It is located in the outskirts of southern Cali in an area of 185,000 square meters; its facilities are modern and equipped with the latest technology.

La Pontificia Universidad Javeriana es una institución privada jesuita fundada en 1604 en Bogotá, en donde tiene su campus principal. La sede en Cali  fue fundada en 1970 para servir a la creciente población de la zona occidental de Colombia. La Universidad cuenta con aproximadamente 7.000 estudiantes y cerca de 320 profesores de tiempo completo. Tiene 19 programas de pregrado y 23 programas de posgrado. La Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas ofrece cuatro programas de pregrado: Administración de Empresas, Contabilidad, Economía y Negocios Internacionales, y cuatro programas de posgrado: MBA, Executive MBA, Máster en Finanzas, y Máster en Marketing. La Institución se encuentra ubicada en las afueras del sur de Cali, en un área de 185.000 metros cuadrados; sus instalaciones son modernas y están equipadas con la última tecnología.

ACR Latin America Conference 2017

La Conferencia en América Latina se ha realizado en 3 ocasiones: 

2014: Guadalajara, México
2008: Sao Paulo, Brasil
2006: Monterrey, México

ACR LATIN AMERICA 2017

On behalf of the Planning Committee we would like to welcome you to the 2017 ACR Latin America Conference. ACR Latin America will be held in Cali Colombia and organized by Pontificia Universidad Javeriana, during the 6th ,7th and 8th of July 2017.

En nombre del  Comité Organizador queremos darles la bienvenida a 2017 ACR Latín América Conference que se llevará a cabo en la ciudad de Cali – Colombia durante los días 6, 7 y 8 de julio de 2017, organizada por la Pontificia Universidad Javeriana Cali.  

Objective:

The purpose of the ACR 2017 is to create a space to present new trends in consumer research in the 21st century. The Conference, New Trends in consumerism in the 21st Century: “From Magical Realism to Realizing Magic in the Market Place”, is expected to motivate new perspectives in consumer research that moves research from a reality full of fabulous characteristics (magical realism) to a reality where the impossible is possible (magic).

The conference aims to provide a forum for different research paradigms and approaches in consumer research. In addition, the conference plans to facilitate connections among Latin American academics, practitioners, public policy makers, and consumers. Furthermore, the conference hopes to facilitate connections among Latin American, European and North American researchers.

Objetivo 

El propósito de ACR 2017 Latin American Conference  es crear un espacio para presentar las nuevas tendencias en la investigación del consumidor del siglo XXI. El tema del evento es: Nuevas tendencias en el consumismo en el siglo 21: ‘Del Realismo Mágico a reconocer la Magia en el Mercado’; con esto se espera motivar nuevas perspectivas en la investigación de los consumidores, llevando la investigación de una realidad llena de características fabulosas (realismo mágico) a un realidad donde lo imposible es posible (magia).

Con el evento se espera proporcionar un foro para discutir los diferentes paradigmas y enfoques en la investigación de los consumidores. Además, la conferencia tiene previsto facilitar las conexiones entre académicos latinoamericanos, empresarios, responsables de las políticas públicas y los consumidores. Igualmente, facilitar las conexiones entre los investigadores latinoamericanos, europeos y norteamericanos.


Click here for see the International planning committee

 

 Membership status on or prior to May 14, 2017 / between May 15 ­ July 2nd, 2017                                                    

  • ACR Member

$290 / $390

  • ACR Non­Member - includes 1 year of ACR membership

$385 / $485

  • ACR Student or Retired Member

$240 / $340

  • ACR Student Non­Member or Retired Non­Member - includes 1 year of ACR membership 

$280/ $380

Cali

Cali, capital of the state of Valle del Cauca in Colombia South America, is a vibrant modern growing urban city of approximately 2.4 million residents, making it the second largest city in Colombia. Cali, nested between two chains of the Andean mountains, is the center of western Colombia economic growth due to its proximity to the largest Colombia port, Buenaventura, and to the many firms it host, including international firms such as Colgate-Palmolive, Baxter, Johnson & Johnson, Akzo Nobel, Unilever, and Metecno, among others, and domestic firms, such as Carvajal, Tecnoquimicas, Colombina, and Manuelita to name a few. 

Cali is located 3,281 feet above sea level and its average temperature is 77 °F (25°C) with an average low temperature of 65°F (18.5°C) and an average high temperature of off 88°F (31°C).
 
Cali is well known around the world for its salsa dancing. It is served by an international airport with direct flights from Miami, Panama City, Mexico City, Santiago de Chile, Lima, Sao Paulo, Madrid, and New York City among other cities. The airport is located 25 minutes from Cali. It has several international recognized hotels such as Radisson Royal Hotel, Intercontinental Hotel, Marriott, Four Points by Sheraton, and Hampton by Hilton as well as local hotel chains such as Hotel Club Campestre and Dann Carlton Hotel among others.

Cali, capital del departamento del Valle del Cauca en Colombia, América del Sur, es una vibrante ciudad moderna en crecimiento, con una población aproximada de  2,4 millones de habitantes, lo que la convierte en la segunda ciudad más grande del país. La ciudad, ubicada entre dos cadenas de la cordillera de Los Andes, es el centro del crecimiento económico del occidente del país, debido a su proximidad con el puerto más grande de Colombia, Buenaventura, y porque la ciudad ha acogido a muchas empresas, incluyendo algunas multinacionales como Colgate Palmolive, Baxter, Johnson & Johnson, Akzo Nobel, Unilever, y Metecno, entre otras, y es sede de las más importantes empresas nacionales, como Carvajal, Tecnoquímicas, Colombina, y Manuelita.

Cali se encuentra a 3.281 pies sobre el nivel del mar. Su temperatura promedio es de 77°F (25°C), una temperatura mínima promedio de 65°F (18.5°C) y una alta temperatura máxima promedio de 88°F (31°C).

La ciudad es bien conocida en todo el mundo por su baile de salsa. Es atendida por un Aeropuerto Internacional con vuelos directos desde Miami, Ciudad de Panamá, Ciudad de México, Santiago de Chile, Lima, Sao Paulo, Madrid y Nueva York, entre otras ciudades. El aeropuerto está situado a 25 minutos de Cali. La ciudad cuenta con varios hoteles internacionales reconocidos, así como algunos de cadenas hoteleras locales, como el Hotel Club Campestre y en Dann Carlton, entre otros.

 

 

 

Hotel sede del evento: Hotel Dann
Enlace para reservas: www.hotelesdanncali.com.co
Información en inglés www.hotelesdanncali.com.co/portal/?lang=en

Hotel sede de la conferencia 

Hotel Dann Carlton Cali, Torre de lujo
Habitación sencilla  $260.000  diarios más impuestos
Habitación doble, tarifa por persona,  $130.000 diarios por persona más impuestos 
Suite Carlton  $370.000 diarios más impuestos
Suite Majestic $900.000 diarios más impuestos 

Hotel Dann Cali, Torre tradicional 
Habitación sencilla $195.000 diarios más impuestos
Habitación doble, tarifa por persona, $97.500 diarios por persona más impuestos 
 
Impuestos correspondientes al 19% de IVA más $9.500 seguro hotelero, diarios por persona.