The mission of the Association for Consumer Research is to advance consumer research and facilitate the exchange of scholarly information among members of academia, industry, and government worldwide.

One of the key functions of ACR is to facilitate the growth and advancement of the field of consumer research. To this end, ACR hosts and supports a number of conferences as well as reviews and publishes scholarly research publications: ACR Asia-Pacific Conference,  ACR European Conference y ACR Latin American Conference.

This mission is reflected in the ACR logo   which symbolizes the three interest groups, the members of academia, industry, and government, whose scholarly exchange and collaboration reflect the essence of ACR. 
 
Beyond affirming ethical research conduct as a basic moral value, ACR recognizes the importance of ethics in the exchange of scholarly information and stands behind basic principles of research conduct; namely (a) honest design, analysis, reporting, and representation of research and (b) respect for others involved in the research process (e.g., coauthors, reviewers, respondents and readers).

La misión de la Association for Consumer Research, ACR es avanzar en la investigación de los consumidores y facilitar el intercambio de información científica, entre los miembros de la academia, la industria y el gobierno en todo el mundo.

Una de las funciones principales de la ACR es facilitar el crecimiento y progreso del campo de la investigación de los consumidores, por este motivo, acoge y apoya una serie de conferencias y publicaciones de investigación académicas a nivel mundial: ACR Asia-Pacific Conference, ACR European Conference y ACR Latin American Conference.

 

Lo anterior, se refleja en el logotipo de la ACR, el cual simboliza sus tres grupos de interés, la academia, la industria y el gobierno, cuyo intercambio académico y de colaboración reflejan la esencia de la Asociación.

Más allá de predicar la conducta ética en la investigación como un valor básico, la ACR reconoce la importancia de la ética en el intercambio de información académica y promueve los principios básicos de la conducta de investigación. Estos son: a) diseño honesto, análisis y presentación de los informes de la investigación y b) el respeto a otras personas involucradas en el proceso de investigación (por ejemplo, coautores, revisores, encuestados y lectores).

 

Pontificia Universidad Javeriana Cali

PUJ is a private Jesuit university founded in 1604 in Bogota, where it has its main campus. Cali’s Campus was founded in 1970 to serve the growing western Colombian region. PUJC serves approximately 7,000 students with about 320 full time professors. It has nineteen undergraduate programs and 23 graduate programs. PUJC’s Business School offers four undergraduate programs (business administration, accounting, economics, and international business) and four graduate programs (MBA, Executive MBA, Master in Finance, and Master in Marketing). It is located in the outskirts of southern Cali in an area of 185,000 square meters; its facilities are modern and equipped with the latest technology.

La Pontificia Universidad Javeriana es una institución privada jesuita fundada en 1604 en Bogotá, en donde tiene su campus principal. La sede en Cali  fue fundada en 1970 para servir a la creciente población de la zona occidental de Colombia. La Universidad cuenta con aproximadamente 7.000 estudiantes y cerca de 320 profesores de tiempo completo. Tiene 19 programas de pregrado y 23 programas de posgrado. La Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas ofrece cuatro programas de pregrado: Administración de Empresas, Contabilidad, Economía y Negocios Internacionales, y cuatro programas de posgrado: MBA, Executive MBA, Máster en Finanzas, y Máster en Marketing. La Institución se encuentra ubicada en las afueras del sur de Cali, en un área de 185.000 metros cuadrados; sus instalaciones son modernas y están equipadas con la última tecnología.