Un curso corto es un programa de aprendizaje o de actualización en una temática específica de manera intensiva en una universidad extranjera o una institución socia de la Javeriana Cali. Estos cursos también son ofertados por organismos multilaterales y ONG.

Algunos cursos para 2019:

Curso de verano Economía, Política y Derecho en Perspectiva Internacional en la Universidad Pontificia Comillas en Madrid (España).

Junio 24-28 de 2019

Curso de verano en Derecho Privado en la Sapienza Università di Roma (Italia).

Junio 10-15 de 2019

Curso de verano en Derecho Comercial en la Sapienza Università di Roma (Italia).

Junio 3-7 de 2019

Curso de Derecho Romano en la Roma antigua

Julio 15-19 de 2019

Mayores informes:

Departamento de Ciencia Política y Jurídica

Correo: fzappala@javerianacali.edu.co

Cel.: 314 8961461

Europa Universität Viadrina Frankfurt (Oder)

The Europa-Universität Viadrina Frankfurt (Oder), Germany, conducts the 21th Summer Course "The European System of Human Rights Protection", 8 - 19 July 2019, at the Faculty of Law.

This Summer Course, held in English, will deal in detail specifically with the European system of human rights protection. Although there are numerous summer courses and other special study programs within Europe on human rights protection, this course provides an integrated treatment of the various European systems and of specifically European issues of human rights protection.

The other participants are the Universities of Wales Aberystwyth and Lancaster (United Kingdom), Rotterdam (Netherlands), Barcelona (Spain), Ljubljana and Maribor (Slovenia), Salzburg (Austria), and the German Red Cross.

10 ECTS (European Credit Transfer System) Points will be awarded to participants of the Summer Course.

The total fee for the program is 490 EURO. This charge includes:
-Full tuition costs
-Accommodation for full period of the program;
-All meals (breakfast, lunch, dinner​​

We will provide a limited number of scholarships sponsored by the German Academic Exchange Service (DAAD).

Mayores informes:

jursok@europa-uni.de y en el siguiente enlace: www.rewi.europa-uni.de/de/studium/summercourse/index.html